Dizajn paraglajdera

Paraglajder, koji elementi obuhvata.

Osnovni elementi dizajna paragladera:

  • krilo
  • Sajle, redovi i krajevi
  • suspensioni sistem
  • akcelerator
  • rezervni padobran
  • kaciga
  • pilot

Paraglajder je krilo na naduvavanje. Na prvi pogled izgleda kao padobran, ali njegov oblik je eliptični, veoma izduženi nego krug. Krila su napravljena od specijalnog materijala koji ne propušta vazduh - trajane sintetske tkanine.

Dva sloja materijala su ušivenim zajedno sa prostorom između njih. Vertikalne ivice tkanine drže dva sloja i zajedno formiraju odvojene sekcije. Otvorena prednja ivica omogućava vazduhu da slobodno prodre u sekcije. Sekcije funkcionišu kao vazdušne zamke, popunjavajući celo krilo i formiraju odgovarajući aerodinamički oblik.

Stručnjaci se slažu da većinom krila imaju život od oko 300 sati naleta (oko četiri godine), prije što materiali počinju da se rastežu i da se oslabljuju.

Sajle su vezani za različite oblasti donje ivice krila proporcionalno rasporedjuju opterećenje preko cele površine. Moderne serijske jedrilice su opremljene sa tri reda nosećih sajla. Još jedan red - red kontrolnih sajla, su postavljeni na krajnje ivice. Sajle u redovima stepenasto idu nadole do dna zajedno povezujući se sa obe strane od pilota. Sajle se završavaju kajševima sa slobodnim krajevima, za koje se kukama kači pojas. Kontrolna sajla završava se klevantama - kontrolnim kvačicama. Upravljajuċi klevantama pilot promeni pravac ili brzinu kretanja jedrilice u letu. Pletenice sajle su napravljene od sintetičkih materijala kao što su poliestera ili najlona, u srcu - moćan konac sa unutrašnjim navojem od kevlara, su jaki i izdržljivi. Ove vrste materiala su otporne na istezanje i kompresije, što daje stabilnost za paraglajder i ravnotežu.

Sistem za pojas je dizajniran da pruži maksimalnu udobnost, sa udobnom stolicom, sa lumbalnom podrškom i sigurnosnim pojasevima, kao i mogućnost da se čitko prenose akcije kontrole pilota na krilo.

Rezervni padobran se koristi u malo vjerovatnim, a možda i nepredviđenim okolnostima leta, kada je krilo van kontrole od nepovratnog propadanja ili postoji verovatnoća njegovog uništenja. Rezervni padobran instaliran u posebnom odeljku u pojasu i uz to, zaštićen je od slučajnog razmotavanja i začekovan. Rezervni padobran je dizajniran tako da pri oslobađanju će brzo da se otvori.

Akcelerator se koristi za pilota da poveća brzinu leta paraglajderom. On je vezan za pojas i konopcem se povezuje sa sajlom uz pomoć kuke. Pritiskom noge na papučicu za gas, pilot može da poveća brzinu jedrilici, menjajući ugao nagiba krila.

I, naravno, pilot, koji nikad na leti bez kacige.