XENON – Čist trkački duh
XENON (EN/LTF D) je ultralaki dvoliner za iskusne pilote. Odlične performanse klizanja, jednostavno rukovanje i visok stepen stabilnosti garantuju velike XC milje bez rizika od umora.
Ostvarite vrhunski let. Čak i pri lansiranju primetićete jednostavno rukovanje, koje obezbeđuje toplotnu temperaturu bez napora tokom mnogo sati. U ubrzanom ravnom letu, KSENON impresionira svojim performansama klizanja i brzinom. Velika stabilnost i umereni pritisak na B-oblast omogućavaju da se ova izvedba koristi na opušten način, čak i na živom vazduhu. Stoga su kolapsi zaista retki. Ako se KSENON sruši, reakcija je pitoma za jedrilicu ovog odnosa širine i visine. Nema tendenciju naglo da se ponovo otvori, dobro reaguje na unos tokom asimetričnih kolapsa i ne pokazuje tendenciju zastoja tokom frontalnog.
Pametna upotreba materijala. Sa KSENON-om nismo štedeli napor da povećamo performanse – uključujući i izbor materijala. Nitinolne šipke postavljene po dubini krila na gornjoj površini povećavaju stabilnost, a time i performanse. Nitinol je otporan na savijanje zbog memorije oblika i ima bolju stabilnost dužine od konvencionalnih najlonskih pojačanja. Kada je u pitanju tkanina, oslanjamo se na robusnu i dimenziono stabilnu tkaninu u prednjem delu gornje površine. Na zadnjoj ivici smo takođe izbacili najlakšu tkaninu koja je dostupna u korist veće stabilnosti. Ova tkanina se koristi za celu donju površinu i glavne delove gornje površine. Ovako optimizovana težina KSENON-a je 3,15 kg u veličini 17.
Nema kompromisa sa usponima. Koristimo tanku kevlarsku traku od 8 mm za uspone, koji se veoma malo uvijaju uprkos svojoj uskoj širini. Zahvaljujući velikoj stabilnosti dužine, jasno raspoređeni usponci daju značajan doprinos stabilnosti trima KSENON-a. Sa zadovoljstvom prihvatamo da su rajseri teži oko 30 g po paru od, na primer, ultralakih Dineema „pertli“. Na kraju krajeva, od suštinskog je značaja visoka stabilnost trim-a i lako sortiranje uzdužnih i konečnih linija pre poletanja. B-ručke podesive po visini (HAB-ručke) mogu se podesiti na šest različitih visina i tako optimalno prilagoditi veličini pilota i geometriji pojasa. Pojedinačno podešavanje B-ručica omogućava efikasniju kontrolu jedrilice u ubrzanom letu. Za smanjenje težine koristimo ugljenik kao izuzetno lagan materijal. Za još više performansi, KSENON je ponudio posebno rešenje za uspon: zahvaljujući pokretnoj remenici na glavnoj liniji B3, optimalan uvijanje krila se održava čak i kada se povlače B-ručice.
XENON (EN/LTF D) je dizajniran za iskusne XC pilote i takmičenja u planinarenju i letenju. Takođe je savršen za one koji prvi put lete dvolinijskim avionom. XENON je izazovan koliko bi njegov odnos širine i visine od 6,7 sugerisao. Da bismo ispunili zahteve za ciljnu grupu pilota, preporučujemo iskustvo u bezbednoj kontroli jedrilica sa odnosom širine i visine od najmanje 6.
Optimalna kombinacija tkanina. Za nos koristimo dimenzijski stabilan i UV otporan Dominico 20D (34 g/m2). Na zadnjoj ivici gornje površine takođe smo dali prednost stabilnosti u odnosu na minimalnu težinu i izabrali smo Skitek27 C2 (29 g/m2). Na celoj donjoj i većem delu gornje površine koristimo Dominico 10D (25 g/m2), koji je izvanredan u pogledu težine, zapremine pakovanja i UV otpornosti. Celokupna unutrašnja konstrukcija je izrađena od tvrdog Skitek27 (27 g/m2) i dodatno je ojačana na posebno opterećenim mestima na profilnim i dijagonalnim rebrima.
Efikasni podizači. Uprkos tankoj širini od 8 mm, kevlarski stubovi imaju izuzetno malu sklonost uvijanju. Zahvaljujući velikoj stabilnosti dužine, oni daju značajan doprinos stabilnosti trima krila. B-ručke podesive po visini mogu se podesiti i optimalno prilagoditi veličini pilota i geometriji pojasa. Zahvaljujući pokretnoj remenici na glavnoj liniji B3, održava se optimalno uvijanje krila, čak i kada se povlače B-ručice.
Aerodinamika optimizovana za brzinu. Razvoj XENON-a se fokusirao na brzinu. Profil obezbeđuje visok stepen stabilnosti nagiba čak i pri malim napadnim uglovima. U brojnim simulacijama, distribucija baloniranja ili naprezanja je poboljšana kako bi se minimizirala deformacija jedrilice pri punoj brzini. Otvori ćelija su dizajnirani tako da unutrašnji pritisak ostaje savršen čak i pri ubrzanom letu. Rezultat ovih mera su odlične performanse klizanja sa izuzetno visokom stabilnošću.